BiografieHistoriek van het museumDe collectieArtistieke evolutieKlein-Brabant & VaartlandActiviteiten & TentoonstellingenInformatieContact & Registratie
Naar de homepaginaE-mail

« Activiteiten & Tentoonstellingen »

Naar aanleiding van de Erfgoeddag(website: www.erfgoeddag.be) op zondag 17 april 2005 organiseert het Museum Herman De Cuyper een tentoonstelling rond de toestand van het sculpturale erfgoed van Herman De Cuyper in de regio.

Op het einde van W.O.2 werd de kunstenaarswoning getroffen door een V1 bom. Veek van het vroege lyrisch-impressionistisch boetseerwerk in gips ging verloren. Het museum bezit nog enkele geredde fragmenten. Rond deze oorlogsslachtoffers wordt een dossiertentoonstelling gebouwd over het kwetsbaar sculpturaal patrimonium van Herman De Cuyper in de regio van het Scheldeland. Ontwerptekeningen en foto's van de huidige toestand geven de bezoeker inzicht in de problematiek van het gevaar.
Deze tentoonstelling loopt door tot vrijdag 30 september 2005.

Op zondag 11 september wordt naar aanleiding van Open Momumentendag de gloednieuwe Fietsroute Herman De Cuyper ingereden. De uitgestippelde routebrochure is geënt op de Scheldeland knooppuntenkaart, die door het TPA wordt uitgebracht. De deelnemers die vertrekken vanuit het museum wacht onderweg een verfrissende verrassing.
De brochure zal vanaf september verkrijgbaar zijn in het museum en de toeristische info-kantoren.

« Archief »

Tentoonstelling in Schepenhuis, Mechelen: Herman De Cuyper - VerBeelder van het intieme

Museum Herman De Cuyper©Museum Herman De Cuyper 2004 » Français | English