BiografieHistoriek van het museumDe collectieArtistieke evolutieKlein-Brabant & VaartlandActiviteiten & TentoonstellingenInformatieContact & Registratie
Naar de homepaginaE-mail

« Activiteiten & Tentoonstellingen »

Herman De Cuyper behoort tot de 'generatie van 1900'. Deze artiesten maakten in hun jeugd de gruwel van W.O. 1 mee en reageerden in hun kunst tegen de teloorgang van het figuratieve. 'Terug naar het menselijke' was hun ideaal en toekomstperspectief. Voor beeldhouwer De Cuyper betekende dit een rotsvast geloof in de waarde van het gezin. De thematiek van moeder en kind was doorslaggevend in zijn werk.

Je kunt met het hele gezin de talrijke uitbeeldingen van het moederschap en de kinderportretten in diverse materialen en technieken verkennen.

Deze tentoonstelling loopt door tot eind september 2008.

« Archief »

Erfgoeddag 2005

Tentoonstelling in Schepenhuis, Mechelen: Herman De Cuyper - VerBeelder van het intieme

Museum Herman De Cuyper©Museum Herman De Cuyper 2004 » Français | English